Fel filosofi.

Suck! Min filosofi om att halsbrännan skulle försvinna med snön fungerade INTE. Får bara inse att jag har blivit förkyld. Detta leder till att jag inte kan besöka mamma eftersom hon absolut inte får bli sjuk nu, vilket i sin tur leder till att jag känner mig lite ledsen om dagen. Att prata med henne i telefon är inte samma sak som att få se henne, men det är bättre än ingenting alls.
Hon var väldigt väldigt ledsen igår på förmiddagen när jag pratade med henne. Hon grät och kände att hon inte hade några krafter kvar överhuvudtaget. Hon orkade inte ens sitta på sängkanten. Försökte förklara för henne att det kanske var kroppen som behövde vila efter alla de stora framstegen som hon faktiskt gjort på väldigt kort tid. Tror att det kan ha lugnat henne en del. Det visade sig att när mormor och Maggan kom dit hade krafterna redan börjat komma tillbaka. Hon hade fått hjälp upp och mamma visade med ett leende upp hur duktig hon var att gå med gå-stolen. Förstår inte vilken otrolig kämpe min mamma är! 
Jag spenderade dagen genom att göra absolut så lite som möjligt för att så fort som möjligt kunna åka till mamma igen. Hade myskväll i soffan med David och hundarna, äntligen var han ledig en hel dag!

Idag tog jag en ordentlig sovmorgon med hundarna eftersom natten innehöll mycket hosta och lite sömn. Efter en promenad i skogen skulle jag köra mormor till sjukhuset. Eftersom inte jag får komma in hos mamma så satt jag nere i entren och väntade. Efter en timme åkte vi hem igen. Mamma hade mått relativt bra, bara det att hon har alldeles för dåligt tålamod för sitt eget bästa just nu. Hon måste acceptera att det här är ingen sjukdom man kurerar genom piller, den kureras genom tålamod och träning. 
Tycker lite synd om mormor mitt i allt det här. Hon sitter i mammas lägenhet själv förutom den stunden på dagen då vi åker till sjukhuset. Jag vågar inte riktigt umgås för nära henne heller just nu med tanke på förkyldningen.

Har inte så mycket mer att skriva eftersom jag inte träffat mamma dom senaste 2 dagarna. Det ska det snabbt bli ändring på. Jag kan ju inte vara sjuk när jag ska ge mamma så mycket krafter och stöd. Dålig planering! 

Mamma vet att jag tänker på henne dygnet runt!
/ Jennifer

 


Era ord

Skriva dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0