Mormor.

Hej alla fina människor!
Hade nyss skrivit ett jätte långt inlägg som helt plötsligt försvann när jag klickade på publicera. Jag blir galen!!! Ska försöka få ihop ett någorlunda likadant.

Igår var en härlig dag trots det typiska höstvädret. Började med att jag och David tvingade ut hundarna på en 1 och en halv timmes promenad. Riktigt mysigt trots nedkylda fingrar och röda öronsnibbar :)
Sen var det dags att åka till mamma, vi skulle mötta upp Peter och Tess på sjukhuset. När vi kom upp till mamma så blev hon jätte glad. Vi var väntade! Hon ville stolt visa upp hur duktig hon är med rullstolen. Hon fick hjälp i och sen rullade vi iväg på den "nya" rundan, apoteket och pressbyrån. Mamma har kommit på ett litet bus; när vi står still så sätter hon igång och sparkar med det högra benet vilket leder till att jag måste springa efter och hämta henne. Hon sparkar bakåt hur bra som helst, men framåt går inte! Sen fick vi även se ett riktigt stort framsteg. Mamma kan genom kraften i vänstra höften röra vänster benet lite fram å tillbaka. Sann glädje och hon är så himla duktig!
Efter 15 minuter var det dags att lägga sig i sängen igen. Vi satt kvar en bra stund och pratade. Vi skrattade en hel del tillsammans när vi gick igenom några utav mammas klassiska "tanke vurpor". När vi satt där blev det dags för mamma att äta middag. Jag behövde bara skära upp maten i småbitar och hjälpa till att skyffla upp på skeden, resten klarade hon galant helt själv.
Peter och Tess hade med sig en utav dom smartaste presenterna till mamma. Hon fick 2 diamant ljusstakar med varsitt batteridrivet te-ljus i. Mysfaktor på hög nivå!
När jag pratade med mamma lite senare så var hon jätte glad för deras besök och hon hoppades att dom snart kunde komma tillbaka. Vilket även jag hoppas på för då ska jag och Tess "pimpa" mammas rullstol med massa bling bling, såklart!
När vi hade varit hos mamma i ca 2 timmar åkte jag och David vidare till söder. Vi skulle gå på "Sveriges värsta finalfest". Jätte kul att träffa alla fina människor man lärt känna och hur mycket dom tänker på lilla mamma. Vi har lovat henne en stor reunion så fort hon kan sitta längre i rullstolen :) Blev ingen sen visit för oss, som jag sagt tidigare så vet jag aldrig hur morgondagens schema ser ut.

Idag började jag dagen med att träffa en terapeut, sen fixade jag en hel del praktiska måsten för mamma.
Efter 2½ veckas väntan så fick jag äntligen hämta våran bil från 5:e verkstadsbesöket på ett halvår. Ny bil står STORT på attgöra-listan. Kl 15 var det dags att hämta mormor på arlanda. Underbart att ha henne här igen, nära mamma. Om man ska döma av vikten på hennes bagage så har hon kommit för att stanna ett bra tag, fantastiskt :) Resan hade tagit hårt på lilla mormor så vi bestämde att hon skulle hem å vila och att vi istället åker till sjukhuset imorgon.
Har pratat med mamma en hel del i telefonen idag. Hon har varit väldigt ledsen och tom. Verkligheten börjar klarna, hon är livrädd för att hon aldrig mer kommer kunna gå och hon känner sig utesluten från resten av världen. Svårt för mig att veta vad jag ska säga eller göra sådanna dagar som denna. Finns liksom inget manus, bara att hålla ut. Tänker på henne mer än hela tiden och önskar att jag kunde göra allt bra igen. Det är exakt 4 veckor sedan idag som Sammy hittade mamma i märsta centrum :(
Åkte till älskade pappa för att få lite goda råd och en god middag. Han förstår mig mer än vad jag trott. Han säger så rätt saker och ser hur mycket jag kämpar 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Tror inte att jag själv inser det.

Morgondagens schema är för en gångs skull redan klart: Träffa Tess, rida Bojen, åka till sjukhuset, försöka hinna träffa Liam och Sammy. Sen hoppas jag att dagen avslutas tillsammans med Natta, god mat, lite vin och idol! Jag inser mer och mer hur fina, härliga och sanna vänner jag har runt omkring mig.

Jag önskar att jag hade en tillräckligt lång stege så jag kunde skriva i stjärnorna hur mycket jag älskar just min mamma!
/Jennifer


Era ord
Postat av: replica handbags

ueoyrkuex It's a nice post. ueoyrkuex

2012-09-25 @ 15:14:25
URL: http://www.fridtjofnansenschule.de/
Postat av: Replica Hermes

epmfwpi It's a nice post. epmfwpi

2012-09-25 @ 15:14:49
URL: http://www.accattino.it/

Skriva dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0