Rullstol.

Go kväll!

Idag var jag, moster, kusin och mormor uppe hos mamma. Vi mötte upp 2 underbara vänner från Västerås som kom för att hälsa på. När vi kom upp till avdelningen så visade det sig att mamma hade fått ett nytt rum. Ett rum med en kran i taket för att lätt kunna hissa henne över till rullstolen som hade kommit. Hon provade att "sitt-ligga" i den, men det tog inte lång tid innan hon blev alldeles för trött och fick lyftas tillbaka till sängen. I övrigt så var det mer eller mindre som igår. Hon tror fortfarande att hon tar sig ur sängen och krälar sig fram på nätterna, att alla är besvikna på henne osv.
Vi hade med 3 ljudböcker som hon kommer få mycket glädje utav. Hon vill fortfarande inte äta och hon blir lätt irritead på "personalen".
Tror det betydde väldigt mycket för mamma att få träffa min kusin (Gabella) och våra vänner. Förhoppningsvis så får hon snart flytta igen, till en avdelnig där hon kan börja lite mer med träning. Nu när dom har sett att blödningen inte blivit värre så vågar dom sätta igång med rehabiliteringen under STOR kontroll av huvudet.

Annars så har det inte hänt mycket mer här idag. Jag och Gabella har fixat det sista med mamma's bil efter olyckan så nu ska den säljas!

Nu pryder ytterligare en vacker blomma våran solstråles bord. Hoppas hon orkar sitta lite mer i rullstolen imorgon och att hon snart kommer igång med den lååååånga träningen. Det är bara att inse att det kommer ta tid.

Slut för idag! Inte mycket nytt, men några rader blev det ändå.

Ens mamma är ALLTID ens mamma och jag älskar min så obeskrivligt mycket.
Go natt// Jennifer


Era ord

Skriva dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0