Oförändrat.

Hej!

Idag åkte vi upp till mamma vid lunch. Hon låg och sov till en början, men sen fick vi liv i henne. Hon drack 2 glas juice och pratade om både det ena och det andra. Bilderna ifrån gårdagens röntgen var oförändrat. Alltså: blödningen har inte blivit värre, men inte heller börjat absorbera. Kändes ändp som ett positivt resultat, önskar bara jag kunde ta bort all smärta från min älskade mamma. Det börjar bli ganska hemtrevligt hos henne nu; Nallebjörnar, blommor, härliga kort och brev från alla fina människor som finns runt omkring oss. Jag fick prata en snabbis med en av sköterskorna, hon sa att dom har beställt en "special" rullstol till mamma så hon snart kan börja träna upp ryggen igen. Hon får inte ge upp nu, det kommer ta lång tid men det är bara att kämpa på.
Om ni undrar kring mammas förvirring så har den varit lite blandad idag. För några timmar sen så hade mamma bett om att få ringa pappa och berätta att vi alla hade glömt henne och att ingen hade varit och besökt henne på länge bl.a. Och för en liten stund sen så ringde dom upp mig åt mamma, hon verkade väldigt ledsen, rädd och orolig. Hon var inte riktigt med i den "riktiga" världen. Ganska tungt när ens mamma ringer och det ända hon ber om är att jag ska komma dit för att sitta och hålla hennes hand.
Åker dit på en gång efter frukost imorgon! Då kommer vi också få veta om mamma ska flyttas till en annan avdelning i väntan på plats på Danderyd. Spännande!

Nu har min moster, kusin och deras hund kommit. Känns väldigt bra och tryggt att ha dom här i några dagar.
Efter sjukhuset idag så åkte jag och David ut till stallet. Fick rida lite på en av Nattas hästar, så himla skönt att bara släppa allt någon timme och fokusera på något helt annat. Djur är oundvikligt den absolut bästa medicinen!

Ännu en tuff dag har passerat, nu får vi se vad morgondagen har att ge!

Tusen tack alla underbara människor som visar sitt stöd till mamma och hela hennes familj. Ni är mer än guld värda!
//Jennifer


Era ord

Skriva dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0