Du och jag.

Igår åkte lilla mormor hem. Tyckte så synd om henne när hon stod på Arlanda och skulle gå igenom säkerhetskontrollen. För det första vet jag hur jobbigt och nervöst det är för henne att resa själv, för det andra så vill hon bara vara här när mamma. Resan gick ändå väldigt bra och det bästa är att hon kommer tillbaka till oss redan nästa vecka. Världens finaste mormor!

Efter att jag lämnat henne så mötte jag upp Natta för att åka tillsammans till mamma. Natta har inte sett henne sen dagen då hon blev inlagd så för henne var förbättringar betydligt tydligare än för mig som är där varje dag. Hon hade med sig en jätte söt ängel-nalle som det stod "Good luck angel" på. Med andra ord som var den som gjord för mamma. Nattas besök var väldigt uppskattat. Mamma var på bra humör och humorn var på topp. Trots att vissa saker var från hennes "värld" så hade vi en rolig stund tillsammans. Om mamma får bestämma så ska Natta få en rattmuff i norska färgerna i födelsedags present =) Och mamma önskar sig en rosa cykel med diamanter (såklart), rattmuff, vinterdäck, elmotor och tärningar i taket...det sista kan bli lite klurigt, men resten borde gå att lösa! Efter en timme åkte vi hemåt igen.

Väl hemma var det bara att gå in i duschen och vända. Jag och David åkte in till Stockholm för att äta middag tillsammans med "Budda". En nyfunnen vän kan man kalla det! Vi skulle mötas vid 21-tiden så vi gasade på lite extra för att hinna med ett stop hos Davids syster på vägen. Fick gosa med lilla Emma och busa med trollungen Stella. Härlig familj.
Vi hade tur och fick ett bord på Mattias Dahlgrens matbar, verkligen ett ställe jag kan rekommendera. Helt fantastisk restaurang med sitt egna koncept. Efter 3-timmars god mat och trevligt sällskap så åkte vi hem. Det kändes riktigt skönt att få lyxa till det på en måndag. Skrattade till och med en hel del! 

Idag började jag med att åka ut till stallet. Red ut med Nattas häst Torea, trots isvindar så var det riktigt härligt. Sen var det bara att åka vidare. Först till läkaren och fixa med intyg för att sen åka till mamma. Det var första gången jag och mamma var helt själva. Bara du och jag. Hon var ganska pigg även idag, hon hade suttit i rullstolen 20 minuter. Vi höll varandra i händerna och småpratade om massa saker. Det hade även idag anlänt en söt nalle som var skickad från Davids syster med familj. Blir så oerhört varm i hjärta när jag ser hur många som tänker på min mamma.
Fick skriva ner en hel lista på saker jag ska ta med tills imorgon:
- Skvaller tidningar så hon kan titta på bilderna.
- Saft
- Mp3 spelare
- Nagel-kit så att jag kan fixa till hennes naglar. VIKTIGT!!!

Hemma igen för att äta en super god middag med min älskling och bara mysa med massa levande ljus och fotboll.
Nu dags för en promenad med killarna och sen kudden.

Jag måste fotrsätta vara så här stark så att jag kanske kan ge mamma lite extra när hon känner sig svag!
// Jennifer


Era ord
Postat av: Per Mathisen

Bra att du viser dig sterk nu Jennifer!! Detta kommer att gå bra det är jag övertygad om.

Tänker på er.

Kram Per

2010-10-13 @ 22:05:49

Skriva dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0